close
Business

Ingen Virksomhed er for Lille til Outsourcing

Der er mange der tror, at det der med at outsource arbejdsopgaver i en virksomhed kun er noget, man kan gøre når man når en vis størrelse. Specielt mindre danske startups, der måske kun består af en mand eller to, overvejer ikke engang at udlicitere arbejde. Mange har en idé om, at det ikke er noget man har råd til i den tidlige fase. Derfor må man selv lægge timerne i det. De ting man ikke er gode til, eller ikke forstår, må man bare lære hen ad vejen.

Jeg kan godt forstå, at man gerne vil have fingeren på pulsen med en nyopstartet virksomhed. Men at gøre alting selv er altså sjældent en særligt god tilgang. Der er mange elementer der skal spille før en virksomhed kan være succesfuld. Den skal have et godt produkt eller en eftertragtet service som den kan tilbyde. Den skal kunne markedsføre sig overfor de rette kunder, og sikre et salg. Den skal kunne følge op på kunderne og fastholde dem. Samtidig skal den løbende sørge for vedligeholdelse og udbygning. En moderne virksomhed kan ikke stå stille: den er nødt til at være i konstant bevægelse og udvikling, hvis den ikke skal vippes af pinden af en konkurrent.

Og det er det, der er problemet. Hvis du har startet en virksomhed, så er det fordi du har fundet noget som du er god til, og som du kan se et marked for. Hvad end det er du er god til, er det sted hvor du skaber mest værdi for din virksomhed. Alle andre opgaver du vælger selv at løse stjæler tid fra denne proces. Du laver altså en dårlig byttehandel når du bruger din tid på marketing i stedet for det, som du er bedst til.

Selv med marketing automation systemer som agillic kan det godt betale sig, at outsource styringen af dem til folk, der har specialiseret sig i at bruge dem. Når du outsourcer en opgave til en ekspert, så får du først og fremmest mere tid til, at arbejde på den del af din virksomhed, som du kan bidrage mest til. Derudover vil du få langt bedre resultater, på betydeligt kortere tid, end hvis du forsøgte at håndtere det hele selv. Specielt marketing er et felt, som det er svært bare sådan at hoppe ind i. Den bedste måde at markedsføre sig på har ændret sig meget i de seneste år, og man skal hele tiden følge med udviklingen og de nyeste trends. Det vil tage dig måneder at blive bare nogenlunde god til det, og det er måneder du kunne have brugt på mere værdifuldt arbejde, mens du havde en ekspert til at give dig marketing resultater fra dag ét. Det er altså almindeligt sund fornuft at outsource opgaver, uanset hvor stor eller lille din virksomhed er.

modpress

Forfatteren modpress

Efterlad en kommentar


Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /var/www/kuponkarma.de/modpress.dk/wp-includes/class.wp-scripts.php on line 486

Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /var/www/kuponkarma.de/modpress.dk/wp-includes/class.wp-scripts.php on line 486